Το τρεμούλιασμα στα αυτοκίνητα προέρχεται από αζυγοστάθμιστους τροχούς και από άλλες διάφορες αιτίες. Mια βασική αιτία είναι οι κακοί δρόμοι και τα πάρα πολύ κόμφορτ αυτοκίνητα σε συνδυασμό με τις υψηλές ταχύτητες.
Βασικές αιτίες
Επίπεδο σημείο
Ένα αυτοκίνητο αν σταματήσει για πολύ χρόνο π.χ ξεφόρτωμα στην μεταφορά, επέρχεται μια ανομοιομορφία προσωρινή η οποία εξαφανίζεται ύστερα από ορισμένα χιλιόμετρα
Ξηρασία ύστερα από την υγρασία
Ένα αυτοκίνητο που θα σταθεί πολλές μέρες για επισκευή ή βάψιμο, οι μεταβολές της θερμοκρασίας θα προξενήσουν ανομοιομορφία στα ελαστικά. Το σημείο επαφής του πέλματος λόγω του βάρους και της χαμηλής πιέσεως χάνει την ελαστικότητα του και δύσκολα επανέρχεται στην κανονική του θέση.
Τοποθέτηση ελαστικού στη ζάντα
Το ελαστικό πάντοτε παίρνει τη φόρμα της ζάντας. Τυχόν στράβωμα της επιφέρει και στράβωμα του ελαστικού.
Τοποθέτηση (έδραση) της ζάντας στο μουαγέ
Κακό σφίξιμο ή κακό κεντράρισμα των κωνικών μπουλονιών αν και ο τροχός είναι ζυγοσταθμισμένος.
Φθορά λόγω ξαφνικού φρεναρίσματος
Αυτό προξενεί τοπική φθορά στο πέλμα.
Αντικανονική φθορά λόγω ελαττωματικότητας του μπροστινού συστήματος
Η φθορά του συστήματος φρένων ή αζυγοστάθμηστος κεντρικός άξονας.
Η ζυγοστάθμιση των τροχών είναι απαραίτητη γιατί η σωστή ζυγοστάθμιση:
- εμποδίζει την γρήγορη φθορά των ελαστικών
- εμποδίζει την ανώμαλη φθορά των ελαστικών
- αυξάνει την χιλιομετρική απόδοση
- εξασφαλίζει εύκολο τιμόνι και υψηλές ταχύτητες χωρίς παίξιμο του τιμονιού ή τρεμούλιασμα του αυτοκινήτου
- αυξάνει την πρόσφυση στις υψηλές ταχύτητες και εγγυάται ασφάλεια, άνεση, περιορισμό μηχανικών βλαβών και γενικά ευχάριστη οδήγηση
Για τη ζυγοστάθμιση των τροχών χρησιμοποιούνται 2 ειδών ζυγοσταθμίσεις:
Η επί του αυτοκινήτου και η εκτός του αυτοκινήτου.
Η ζυγοστάθμιση επί του αυτοκινήτου λέγεται και τελική ζυγοστάθμιση και είναι πρόσθετος αυτής εκτός αυτοκινήτου επειδή συμπληρώνει την άλλη και ζυγίζει και την ανάρτηση του αυτοκίνητου.